4.5.10

Avui...


Escolto aquesta pluja persistent, primaveral i fresca mentre faig un volt pel món virtual. És fàcil oblidar que la primavera té la seva estranya i variable personalitat com a tret d'identitat, quan uns dies de sol excessiu, que gairebé conviden a anar a la platja, semblen anunciar la immediatesa estiuenca. Pel maig, cada dia un raig. Els desmemoriats apocalíptics, que asseguren de tant en tant que ara ja no plou o no neva, de forma contundent, espero que escarmentin d'una vegada i no ens donguin la llauna durant uns quants mesos. Els infants d'avui potser recordaran aquests dies de pluja i quan siguin vells i vingui una primavera seca diran, com sempre s'ha dit, que abans plovia més.

Aquest matí he de fer un recorregut sobre la Setmana Tràgica a Sant Antoni i el Poble-sec, per a la gent de l'Espai de Gent Gran del carrer Borrell, però ja veurem si es podrà realitzar, si no para de ploure. Ja he parlat en ocasions del gust per l'eufemisme de nova creació, que va transformar els vells en gent de la tercera edat i, des de fa alguns anys, en gent gran i prou. El fet és que el gran nombre de gent gran que avui poblem la ciutat ha fet que aquests espais gaudeixin d'un èxit remarcable. Apleguen persones de seixanta en endavant, que avui és un ventall molt ampli. Al del carrer Borrell hi ha una llarga llista d'espera que pot fer que tringuis més d'un any en poder-te'n fer soci. 

Al vespre he de fer una presentació a Sant Boi, que va sorgir gràcies als consells de l'escriptora Sílvia Romero, i que s'ha anat endarrerint per motius diversos. Al menys podré pensar que el meu darrer llibre encara és viu, avui tot dura tan poc... El 19 de maig en faré una altre a Premià de Dalt, gràcies a la Montserrat Assens, ben coneguda dels qui passen per aquests verals, una altra escriptora. 

Com que no coneixia ningú a Sant Boi vaig recòrrer al blogarisme i vaig contactar amb una escriptora més, a qui encara no conec personalment, Queta Garcia qui, molt amablement, s'ha llegit el llibre i me'n farà la presentació.

El dia de Sant Jordi, a dos blogs, el d'en Sani i el d'en Miquel, van recomanar aquesta novel·la, cosa que també fa il·lusió. Ja sabem com funciona aquest món i quants bons llibres passen sovint desapercebuts, enmig de l'inevitable excés en tot que avui ens aclapara. Sé que aquesta és una bona novel·la i que a la gran majoria de les persones que l'han llegit els ha agradat, encara que s'hi acostessin amb una certa reticència, ja que no ha sortit a la tele (llevat de la de L'Hospitalet de Llobregat) ni als suplements literaris dels diaris de prestigi.  En aquest context, que encara se'n parli, ni que sigui una mica és molt important.


Òndia, i també he sortit fa poc al blog Antaviana!

15 comentaris:

Núr ha dit...

Jo encara tinc pendent d'anar-lo a encarregar. Vaig anar fa un parell de mesos a la Casa del Llibre i em van dir que no l'hi tenien, que l'hauria d'encarregar, però que m'hauria d'esperar que passés no sé quina festa (Sant Jordi?? ho dubto, faltava molt, encara) per a poder fer la comanda, perquè anaven fins a les orelles de feina... Ho intentaré en una llibreria més petita que tinc a prop de casa, a veure si l'hi tenen o si els el puc encarregar! :D

Clidice ha dit...

malauradament no podrà ser, plego més tard, però que vagi tot molt bé :)

Júlia ha dit...

Nur, el més pràctic és que el demanis directament a l'editorial, malauradament passa això amb les petites editorials i amb els llibres que no són 'mediàtics'...

http://www.editorialmeteora.com/cat/index.php

Júlia ha dit...

No et preocupis, Clídice, a veure si vinc un dia d'aquests a presentar-lo a Esparraguera...

Joana ha dit...

El demanaré. Fa temps que el Veí en va fer una ressenya i no podem deixar-lo caoure a l'oblit :)
que vagi molt bé i si vens a Girona ( a la llibreria 22 )allà hi seré :)

Montse ha dit...

És cert, els que encara no l'heu llegit, no tardeu... està molt bé!

A casa l'hem llegit la meva mare, la meva tia, les cosines i jo (ondia, m'adono que cap home de casa no l'ha llegit, li hauré de posar a la tauleta de nit al meu, hehehe... a veure si deixa les lectures de mecànica nàutica)

Bona sort en la presentació!!

Deric ha dit...

Un llibre excel·lent que es mereix tot l'éxit del món!
Ja diras com ha anat per Sant Boi!

miquel ha dit...

Que tinguis èxit, Júlia! Endavant!

Júlia ha dit...

Gràcies, Arare. Em temo que hi ha més dones lectores que no pas homes i em sap greu dir-ho perquè els altres dos comentaris són d'uns senyors molt lectors però, vaja, en general...

Júlia ha dit...

Gràcies, Joana, si el llegeixes ja em diràs si t'agrada...

Júlia ha dit...

Gràcies, Deric. Ha anat molt bé, però pluja i futbol han fet baixar l'assistència. De tota manera una molt bona estona!!!

Júlia ha dit...

Gràcies, Pere!

Júlia ha dit...

Ep, és que si no faig una mica de constant propaganda ja saps el que passa, acabem a la llista dels 'llibres oblidats', Francesc. I mentrestant els mediàtics i la resta, vinga firmar per Sant Jordi!!!! És enveja? Potser sí, he, he.

marta ha dit...

Em sembla que aniré a demanar-lo a la Bertrand de Barcelona. Hem de ser grans, una mica grans o molt grans, per poder assistir a un recorregut sobre la setmana tràgica? :)

Júlia ha dit...

Marta, no cal ser res en especial. Ara en faré un el 18 per a un espai d gent gran i serà gent gran, però si un o dos de més joves 's'hi colen' no passa res. Per la festa major del barri o d'altres esdeveniments en muntem, també. I, en tot cas, si es fa un grupet de gent també es pot quedar un altre dia. Els fem de forma voluntària i gratuïta (de moment, he, he).