11.12.19

EL PARC I LES OMBRES: UN VESPRE LITERARI


Ahir vaig fer la presentació, més o menys protocolària, de la meva darrera novel·la, a la Biblioteca Francesc Boix. Vam omplir l'acollidora sala d'actes i vaig comptar amb l'amiga i també escriptora Sílvia Romero, amb la pianista Mònica Trueba, ànima de l'escola La Sala, d'ensenyament musical, i, és clar, amb l'editor, Jordi Castelló, de Stonberg Editorial.

La primera presentació la vaig fer fa un mes, si fa no fa, a la Biblioteca Francesca Bonnemaison, i va parlar del meu llibre una altra escriptora i amiga, Montserrat Galícia.  A la Montserrat li dec, així mateix, haver arribat a veure aquesta novel·la en format convencional, car ja em fa  mandra això d'intentar publicar, malgrat tenir moltes coses al calaix, i ella em va animar i em va donar el contacte amb l'editorial, la qual ha apostat pel llibre. 

En el cas d'aquesta novel·la, potser perquè frega el gènere d'enjòlit, m'adono de què gent força  diferent la llegeix aviat i d'una tirada i s'ho passa bé amb la lectura. Hi ha un crim del present, fets violents del passat, i una certa denúncia social. Malgrat les dificultats actuals per publicar i vendre, i l'allau de llibres que surten cada dia per desaparèixer ben aviat dels taulells, ja no has de dependre de què la llibreria el recomani o el posi a la vista, ni de què alguna publicació convencional te'n faci una ressenya. Internet facilitat tot això, el llibre es pot comprar online a l'editoria i a Amazon, i jo mateixa o els meus amics i saludats en poden fer promoció a les seves xarxes socials o blogs.


Aquesta possibilitat de promoció i difusió va fer que ahir, com també a la presentació anterior, retrobés amics i amigues que feia temps que no veia, a més d'aquells els quals veig sovint. Em va fer il·lusió, per exemple, que vingués a la presentació  Vicenç Ambròs, jove i brillant escriptor, no tan conegut encara com mereix i que ha guanyat el darrer premi Sebastià Juan Arbó. Va venir gent aficionada a la literatura, escriptors i escriptores, companyes del meu temps de mestra en actiu, o de mare d'escola amb nens petits, de les meves aficions del present, veïnes i veïns, gent del barri i de més enllà, de CERHISEC i de TOT HISTÒRIA. No dic noms, ja que me'n deixaria.

Van venir persones de parentiu llunyà, de les quals havia perdut la pista, amb el pas del temps. Aquestes trobades tenen la virtut de poder-te retrobar amb gent diferent, lligada a diferents espais de la meva vida i que, també, en molts casos, es retroben entre elles, després d'anys de no veure's. Una mica com passa en els enterraments, però amb un motiu alegre, festiu i literari. I sense difunt protagonista, afortunadament. En aquest cas la protagonista era l'autora, o sigui, jo. I això de ser protagonista, ni que sigui un cop cada tants anys, sempre fa gràcia, car cadascú té la seva petita vanitat, per més que la dissimuli.

El llibre, a més a més de trobar-se a la web de l'editorial i Amazon es pot comprar a la llibreria-papereria Nitus, del meu barri, ja que la Núria, ànima de l'establiment, té cura de proveir dels meus llibres o dels de CERHISEC a aquells i aquelles que li demanen. També, a través de qualsevol llibreria, poden fer el tràmit de demanar-lo a l'editorial Stonberg.  Si algú el llegeix i me'n vol fer comentaris, endavant, tot i que ben de gust, parafrasejant allò de la pel·lícula, estaria temptada de manifestar: digues que t'ha agradat, encara que sigui mentida. Crec, però, que està agradant força, de moment.

2 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

Sóc un crack, he aconseguit tot sol comprar-lo a través d'Amazon, el tindré el 14 o el 18 de desembre.

Júlia ha dit...

És una sort això de poder comprar per la xarxa, jo acabo de rebre el de poesia d'Olga Xirinacs, avui no et pots refiar de les llibreries, duren molt poc als taulells, això si els tenen o els envien. Una del meu barri els va estar reclamant un llibre a una editorial petita fa un temps i encara l'espera. Ja em diràs si t'agrada.