tag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post7976349191894086158..comments2024-03-27T17:45:44.194+01:00Comments on LA PANXA DEL BOU: REMODELACIONS MUSEÍSTIQUESJúliahttp://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-28739348069515147622014-10-19T18:45:31.925+02:002014-10-19T18:45:31.925+02:00Els pobres s'han de 'conformar' o és q...Els pobres s'han de 'conformar' o és que aquest art pobre és el veritable art? Aquest també seria un altre tema. I per què es valora menys l'art dels pobres que el dels rics? Un art del nostre temps serien els murals dels grafits que es fan als carrers de forma més o menys gratuïta i a l'abast de tothom, per exemple. Però hi ha un muntatge de consum cultural que tot ho mediatitza i ho abdueix. Júliahttps://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-32250036028105577992014-10-19T18:43:14.132+02:002014-10-19T18:43:14.132+02:00Galderich, el problema és de fons, ningú sap ben b...Galderich, el problema és de fons, ningú sap ben bé què és art ni que és cultura ni tan sols el que és una llengua, totes les definicions tenen forats gruixuts. I un altre tema són les tendències, perquè una cosa té qualitat o no en té i com la valorem, si no és en termes econòmics. I per què en un moment es valora un creador i en un altre no és així. Pel que fa als museus i a això de gaudir-ne i com també és molt i molt complicat, encara més avui quan és tan fàcil veure les coses sense 'ser-hi'. Júliahttps://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-34250416881359557122014-10-19T18:04:52.898+02:002014-10-19T18:04:52.898+02:00El problema de l'art d'avantguarda és que ...El problema de l'art d'avantguarda és que necessita de burgesos que el paguin, en totes les èpoques. Podem criticar la relació entre diners i art però és que és així. <br /><br />Quan l'Església va perdre poder per la secularització va deixar de ser el gran client dels artistes i la burgesia la va substituir. I els "pobres" com dius s'han conformat amb estampetes,gravats i ara posters perquè no poden pagar l'exclussivitat de l'art. Ara com a mínim podem anar a museus i gaudir del que es feia en altres èpoques...Galderichhttps://www.blogger.com/profile/01475952950143903803noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-50070255014847069202014-10-19T13:21:18.205+02:002014-10-19T13:21:18.205+02:00Gracies, JÚLIA...
Ahora comprendo mejor la idea de...Gracies, JÚLIA...<br />Ahora comprendo mejor la idea de tu escrito, y si, he de estar conforme en los puntos que tenía dudas.<br />Mil besos.<br />salutTot Barcelonahttps://www.blogger.com/profile/12465738306699739820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-44537108303770887362014-10-19T09:29:12.575+02:002014-10-19T09:29:12.575+02:00He arreglat una mica l'entrada a veure si s...He arreglat una mica l'entrada a veure si s'entén millor el que comenta en Miquel, de fet les modes impregnen totes les produccions, els pisos del Poble-sec anaven destinats als immigrants i als primers obrers i n'hi ha que per dins tenen molt pocs serveis, d'origen, però es poden considerar modernistes, noucentistes i el que fos.<br /><br />Júliahttps://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-54786083402615229912014-10-19T09:26:14.538+02:002014-10-19T09:26:14.538+02:00Preferia y prefiere. Hace tiempo se ve que en algú...Preferia y prefiere. Hace tiempo se ve que en algún lugar se quejaban de la poca pintura comprada y Espinás escribió un artículo muy interesante sobre el hecho de qué en casas normalitas y humildes solía haber bastante pintura, aunque fuese el cuadrito convencional pintado por un pariente o comprado en una tienda de souvenirs.Júliahttps://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-71014548019423676602014-10-19T09:24:11.168+02:002014-10-19T09:24:11.168+02:00Miquel, quizás no me he explicado, no hablaba del ...Miquel, quizás no me he explicado, no hablaba del arte modernista en general sinó de eso que llamamos arte 'tradicional' más figurativo, me refería a qué, por ejemplo, la gente humilde prefería tener en el comedor la estampa de un paisaje convencional a una copia de algún cuadro de Picasso, y digo esto porque cuando se critican cosas como el realismo y se ensalza a Tapies se hacer referencia a menudo al arte burgués como si ese señor o Miró fuesen proletarios, no sé si me explico ahora.Júliahttps://www.blogger.com/profile/15180635931928842197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7949508264375465560.post-18761075262462015432014-10-19T09:16:28.997+02:002014-10-19T09:16:28.997+02:00Vamos por partes .
a) El camp de l'art està l...Vamos por partes .<br />a) El camp de l'art està lligat al tema econòmic, agradi o no"<br /><br />Efectivamente y nada que alegar. de tal manera que cuando la bolsa va mal el arte sube hasta pagarse cifras escandalosas por cuadros que al parecer dan seguridad de salvaguardar el dinero y recapitalizar la compra. Ej Los Girasoles. <br /><br />b): gestió cultural". <br />Los del diseño de las palabras han acuñado este nombre y abolido el de guía. Hace más inrenacional y da empaque al momento<br /><br />c) "l'art burgès en sentit pejoratiu quan a les llars obreres, ni que fos a través d'estampes barates, hi havia un gran nombre d'aquest art i era ben apreciat per la gent humil,"<br /><br />Esta parte no es del todo bien bien así. No dudo en que habrían casas humildes (ahora pienso en el Raval y es evidente que no en las barracas porque allí no había espacio ni para un cuadro), que tendrían figurillas o copias de obras del momento (modernisme), pero es evidente también que los diseñadores -artistas- del modernismo no pensaban precisamente en los trabajadores cuando hacían sus creaciones. Y aquí al apartado A.<br />Si me permites, en arquitectura era imposible que un proletario (gente humilde) que cobraba a día trabajado pudiera tan sólo pensar en un piso facturado por ningún arquitecto del momento.<br />Acorde con los pisos iba todo lo demás: lámparas , marquetería, forja, ebanistería, etc. <br /><br />En la Barcelona que se factura desde 1890 hasta 1930 , (me has de permitir que ponga el Art Decó), es la Barcelona de la miseria, de las huelgas -La Canadiense 1919 -47 días-, el pistolerismo sindical, la barbarie patronal, los pisos de realquilados donde vivían dos familias...<br />El Modernismo tiene la impronta de lo moderno y fue fomentado y pagado por la burguesía (electricidad, vapor, textil...). No fué hecho, ni pensado, ni facturado para los obreros porque hasta ahí no les llegaba la plusvalía de su trabajo) que es a lo que me vengo a referir.<br /><br />De los no más de cien nombres de personajes del modernismo catalán , pocos, bien pocos, facturaron piezas para que la parte baja de la ciudad pudiera tener acceso a ellas.<br />La gente humilde podría ver la belleza de aquellas artes, e incluso apreciarlas, pero creo, sin ánimo de polemizar, que con pocas simpatías.<br /><br />Salut<br /><br />Tot Barcelonahttps://www.blogger.com/profile/12465738306699739820noreply@blogger.com