12.1.12

Els complexos drets d'imatge i reproducció: JORNADES



Aquest cap de setmana s'organitzen al meu barri, el Poble-sec, unes Jornades a l'entorn del tema, cada dia més complex, dels drets d'imatge i reproducció i la problemàtica amb la qual es troba la recerca a l'hora de citar o reproduir documents, fotografies, filmacions. 

Comptarem amb gent com el professor Josep Fontana en l'acte inaugural i Carles Balaguer en una de les xerrades. Menciono aquests dos personatges per ser els més coneguts, tot i que hi ha moltes intervencions interessants.

Com sol passar en aquest tipus d'iniciatives, organitzades amb pocs recursos, poc temps i molt voluntarisme, pot ser que algun conferenciant falli o que hi hagi algun petit canvi d'horari. Aquestes jornades han estat organitzades per CERHISEC i d'altres centres d'estudi dels barris de Barcelona (Montjuïc, Sant Andreu del Palomar, Clot-Camp de l'Arpa, Gràcia).

Podeu venir i apuntar-vos allà mateix. Si voleu assistir de forma puntual el dissabte a alguna xerrada no hi ha cap problema i, en tot cas, pregunteu per mi, que hi seré tot el dia, el mateix que el diumenge, al Molino.

Podeu trobar més informació en aquesta adreça web.

La inscripció val quinze euros però per a persones relacionades amb la història o associades a alguna institució cultural només són deu. Dissabte hi ha possibilitat de dinar, al preu de deu euros. Les xerrades es faran al Centre Cívic El Sortidor, a la plaça del mateix nom del Poble-sec i el dinar a l'Escola Anna Ravell, que es troba a la mateixa plaça.

Si algú vol assistir a alguna xerrada puntual no hi ha cap problema. L'acte de diumenge, al Molino, en el qual es passarà el documental sobre Jacques Leonard, amb assistència dels seus fills, és obert a tothom.

A veure si us animeu a venir! Feu-ne difusió a les persones interessades!!!

3 comentaris:

Josep_Salvans. ha dit...

Doncs jo tenia entès que això dels drets d'imatge s'ho havia inventat un del Barça, em va dir el meu professor de dret fiscal a la Universitat de Vic, el senyor Antoni Molas Casas, D'Aumatell&Molas o potser és Autonell&Molas de Vic, que tenia un treballador que es deia Rafel Gardell i que deu anys més tard de tenir el senyor Molas de professor, la seva dona és de Tòna, aquest treballador va tenir cura de la meva incapacitació,, i que ara no respon a ls meus missatges ni es posa la tetlèfon, em sembla que l'ha n fet fora haha..d oncs em va dir en molas casa qie wel que es va inventar els dret s d'imatge està a la presó i que ho va fer per evadir impostos i fitxar jugadors... Com el Rivaldo.

Clar que com a bons mediterranis que sou els catalans... no m'estranya que en feu festa! i no només perquè el cris-tià sigui del vostre poble

Josep_Salvans. ha dit...

Era per fitxar el Ronaldo!

Galderich ha dit...

Ostres, he portat un cap de setmana una mica boig (per dir-ho d'alguna manera) i semblaven unes jornades que estaven bé amb ponents més que solvents. Per estar fetes com dius déu ni dó!