18.9.10

Setmanes llibresques poc encisadores


Vaig anar a la Setmana del Llibre en Català, a la Ciutadella. He de dir que des del temps en què es feia a les Drassanes, un espai irrepetible en el qual trobaves restes esgrogueïdes de perles oblidades, res no ha tornat a ser el mateix. Anava a escriure alguna cosa sobre les meves reflexions -negatives, cal dir-ho- sobre aquesta setmana tan poc encisadora però m'he ensopegat amb el blog del Manel Haro, periodista cultural, on escriu el que jo pensava escriure, amb molta més grapa. A més, venint d'una persona jove em sembla força més interessant, ja que una servidora es deixa arrossegar sovint, coses de l'edat, per la nostàlgia d'un passat que potser mai no va ser com el recordo.


Així doncs, cliqueu aquí:
Llegir en cas d'incendi (Creiem que la Setmana del Llibre en Català ha punxat!).

11 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Com que coincidia amb la Fira del Llibre Vell, no he tingut opció de triar: he anat a la Fira del Llibre Vell, que tampoc viu els seus millors moments, i cada cop hi ha menys llibreries exposades, però el lloc i tot plegat fa que sigui una ocasió única per retrobar-te amb perles de la literatura.

miquel ha dit...

Avui mateix comentàvem amb la Joana com trobàvem a faltar la Setmana de les Drassanes, no només pel lloc -que també-, sinó pels fons que s'hi exposaven. Continuaria amb aquesta mena de passadis que han muntat enguany i ... Va ho deixo estar.
I la fira del llibre d'ocasió cada any és més patètica. Per un moment vaig pensar que la pluja d'ahir volia esbandir-la definitivament. Fins i tot l'exposició monogràfica em va semblar lamentable...

Prou, que és encara dissabte i no vull plorar.

Galderich ha dit...

Ha, ha... va bé això de pensar igual que els altres i enllaçar!

Malauradament, però, ens hem de fer mirar això de la cultura i el nostre estat! Una vegada ens ho miri algú que hi entengui, agafar el bisturí i fer feina fina.

Júlia ha dit...

Víctor, la d'ocasió, com comenta en Pere més avall, també va a la baixa... Però mira, val més enciam que gana.

Júlia ha dit...

Pere, jo era una incondicional de la d'ocasió i també està anant molt de baixa, mals temps per als llibres, en general i per als llibres en català, més enllà d'una minoria no pas del tot selecta, encara més.

Per cert, ara em venen al cap els mals temps en què van plegar Laia, Selecta... Res de nou sota el nostre sol.

Júlia ha dit...

Galderich, així m'estalvio escriure massa, ep, perquè em sembla que quan se'm desfermen les tecles em passo.

La veritat és que estem en temps de grans canvis culturals, en general, però perdre coses bones és una llàstima. I perdre bones oportunitats, encara més.

marta (volar de nit) ha dit...

No s'hi val això de dir que tot el que volia dir ja ho ha dit un altre! :) Ahir vaig anar a Ciutadella i mai vaig anar a Drassanes. Vaig entrar i vaig sortir en 45 segons, aproximadament. Un cop fora vaig tornar enrere i vaig entendre que allò era tot i vaig tornar a entrar resignada. No era l'espai més agradable del món. Fins i tot les plantes eren d'Ikea!

Francesc Puigcarbó ha dit...

si quatre gats llegeixen i cicn es preoxcupen de la cultura, com vols que hi hagi gent. Llibres com el de la portada del post o els mediàtics de torn és el que venen les editorials, cada vegada menys preocupades per editar realment alguna cosa nova o diferent. Van a l'exit fàcil (si ho aconsegueixen) i no es compliquen la vida, i aleshores aquests actes com la Setmana del llibdre en catralà, es fan perquè estàn programats però sense cap mena d'esma, fins que acaben morint d'inanició.

Júlia ha dit...

Tens raó, Marta, pura vagància. Doncs si vas veure la cosa ja saps de què parlem. Ikea triomfa i els llibres també com si fossin d'Ikea, vaja.

Júlia ha dit...

Cert, Francesc, és així. De fet, en aquest país i a la resta de la pell de brau mai no s'ha llegit massa. I, efectivament, per fer una setmana tan decadent millor que ho deixin córrer.

Clidice ha dit...

ja t'ho han dit tot, vaig anar-hi, amb la fe de poder trobar sobretot traduccions i vaig sortir amb dos títols que vaig comprar per comprar alguna cosa :( Això si, semblava una guarderia allò. Absolutament decebedor.