https://twitter.com/i/status/2039073293819421097
No entenc les profundes motivacions però a la meva família paterna molts afeccionats al futbol eren de l'Espànyol. Jo, en broma, també dic que soc de l'Espanyol, per lligams famiiarsl però la veritat és que no hi entenc un borrall, de futbol.
Ara tot ha evolucionat i el Barça te una mena de monopoli preocupant. Per terres gironines també m'he trobat amb gent de l'Espanyol, fins i tot podria establir uns certs lliigams entre aquesta estranya tendència i el rerefons carlí.
Jo tenia un oncle capellà. Va morir molt gran i a l'enterrament hi havia uns quants capellans, vaig escoltar els seus comntaris, deien que potser el meu oncle, des del cel, faria alguna cosa per l'Espanyol.
De vegades havíem anat a menjar una sípia molt bona a un bar de la Barceloneta que era ple de referències espanyoistes. Una senyora del barri em va dir, en una ocasió, que a l'Espanyol li havien fet una mena de malefici.
Trobo preocupant que a Madrid tinguin més equips per triar i que aquí tot sigui Barça i més Barça. Els temes futbolístics surten de forma exhaustiva als mitjans. El futbol era mal considerat pels intel·lectuals de fa anys, com es palesa a la cançó de Delfí Abella. Pereò avui semnla que si no ets del Barça i del LLuis Llach no ets un català genuí.
Fa anys, al futbol, la gent s'esbrabava i no passava gran cosa. Un meu cosí tenia tota una rastellera d'insults regionals segons d'on fos làrbitre o algu jugador. Ara ens hem tornat més sensibles i les bajanades amollades oer un públic amb ganes de brega han provocat molta indignació. Dir 'musulmà' com insult ja mostra el nivellasso però és que també es van dir coses contra Catalunya i contra el Pedro Sánchez, que aguanta de tot.
Hi hauria d'haver més opcions però no sembla que sigui així. Una llàstima. Quan jo era petita la gent del meu barri era més fan de l'equip del Poble-sec que no pas dels 'grans'. El capteniment del públic també era molt sovint lamentable.
3 comentaris:
I si vas a un partit d'infantils, benjamins, etc, el panorama encara es més desolador. Fins i tot han condemnat a un pare per insultar a un nen, dient-li que se'n tornes al seu pais amb la patera amb la que havia vingut. Comentar'is com, mata'l, segal, se senten.
Salut.
Júlia: Conec l'Espanyol en profunditat. Vaig ser un dels 18 que va votar Pardo perquè sortís com a president (gran error). A partir de la seva presidència i per motius que no vénen al cas, em vaig esborrar i vaig dir adéu a tot allò del futbol.
Això no vol dir que no estigui al corrent, atès que no hi ha mitjà que no parli, i atès que la meva família tota és sòcia de l'equip.
Això del partit et puc dir, perquè ho sé de primeríssima mà, que es van ajuntar gent de l'Espanyol, del Barcelona, del València i del Numància tots afins a Força Nova, uns dos mil aproximadament, a la grada que dóna a Cornellà. Aquí no hi van haver picabaralles entre ells, perquè pertanyen a la mateixa ideologia.
Quan llegeixo, que tots els de l'Espanyol són unes fatxes, penso en la ignorància del que ho escriu, perquè jo he vist gent del Barcelona amb el clauer de Franco ia més els segueixo veient.
Et diré que a Girona, a la zona d'Olot i Vic, hi ha una quantitat enorme de socis de l'Espanyol, i que ve donada de quan als anys 40/50 i 60 les pretemporades s'hi feien.
El meu fill, la meva nora i els meus néts són socis, jo ja et dic, estic completament deslligat.
Celebro el teu retorn.
El tema dels pares i mares als partits infantil i juvenils em sembla molt i molt greu. All Barça van poder onctrolar allò dels boixos nois, tot te solució si es vol
Publica un comentari a l'entrada