5.6.26

RELACIONS HUMANES A LA ITÀLIA PROFUNDA

 


Donatella di Pietrantonio (1962) és una prestigiosa escriptora italiana. Fa poc que he llegit 'L'edat fràgil'. En general, de moment, constato que m'interessa més com escriu que no pas el rerefons de la història. D'ella he llegit 'La retornada' i 'La meva mare es un riu'. Les relacions entre mares i filles suren en els arguments i a 'L'edat fragil' l'autora es va inspirar en un cas real, l'assassinat de dues noies, fa trenta anys. 

Aquests temes em trasbalsen, per sort l'autora no s'hi rabeja, incideix en l'angoixa dels supervivents, en la culpa que genera no haver pogut evitar el desastre. Amb aquest llibre va obtenir el prestigiós premi Strega, en les categories juvenil i d'adults.

Son molt interessants les referències que l'autora fa sobre el mon rural, un mon rural que va esdevenint minoritari però que conserva les seves característiques ancestrals, en molts aspectes, en el qual, malgrat la placidesa de la natura, poden esdevenir-se tragèdies i fets violents. L'escriptora ha obtingut d'altres guardons i reconeixements.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Donatella_Di_Pietrantonio