10.10.26

MARGIN CALL

 

    Al darrer cinefòrum de l'associació 'Tot Història' vam recuperar i comentar aquesta pel·lícula que, en el moment de la seva estrena, va tenir un ampli ressò.
      És americana, cinema independent, amb guió i direcció de J. Chador, que s'estrenava. Va generar una mena de temàtica recurrent (The company Man, La gran puesta, el lobo de Wall Street, Inside Job). 
         Aconsegueix incidir en temàtiques complexes sense un excés de tecnicismes i mostra la psicologia moral i les misèries dels executius ben situats, homes i dones com tots, al  capdavall.
       Compta amb un repartiment de categoria, amb actors coneguts i d'altres que no ho son tant. I amb una fotografia excel·lent, paisatges urbans nocturns i crepusculars.
        Parteix de l'acomiadament d'un dels executius d'un banc imaginari, aquest passa la informació a un home més jove i aquest detecta un forat que pot portar l'empresa al desastre. Això provocarà  una sèrie de reunions fins a la matinada i el cap empeny la resta a vendre els actius com sigui i de pressa. Tot ha de rutllar malgrat la manca d'ètica.
          Tots estan atrapats pels diners, sous exagerats que generen una sèrie d'absurdes necessitats irreversibles. Ningú no serà capaç de canviar de feina o abandonar l'actual, una feina on tot és eteri i poc evident. 

https://ca.wikipedia.org/wiki/Margin_Call

https://www.filmaffinity.com/es/film974746.html

El tema està inspirat en la crisi de Lehman Brothers, que va tenir moltes repercusions a tot arreu, que avui encara ens encalcen (habitatge, hipoteques, reduccions de personal...)

https://ca.wikipedia.org/wiki/Lehman_Brothers

Els punts febles poden ser una durada excessiva, escenaris poc dinàmics, manca de claredat en les explicacions, en algun cas. Però ens trobem davant una història moral, exemplar, que deixa que jutgem per nosaltres mateixos com van les coses. 

https://lapanxadelbou.blogspot.com/2011/11/margin-call-o-estirar-mes-el-brac-que.html