21.6.21

HOMENATGE A BENET I JORNET, A L'OMBRA D'EN MANELIC

 


M'assabento avui de l'homenatge que es va fer ahir, diumenge, a Benet i Jornet, precisament el dia després de l'acte de dissabte, a càrrec del grup que no s'apagui l'aire, reivindicant l'espai i el monument  a Guimerà, amb l'estàtua d'en Manelic, lloc on també es va fer l'homenatge d'ahir.

Confesso que no me'n vaig assabentar i, com jo mateixa, m'imagino que molta altra gent, altrament algun comentari hauria escoltat dissabte ja que en algun moment vam mencionar Benet i a l'acte del dia 19 hi havia moltes persones vinculades al mon del teatre.

Es fan moltes coses a la ciutat i és fàcil que ens en passin unes quantes per alt. Llàstima també que no hagués arribat prou informació a les associacions veïnals de l'entorn. Diuen que hi havia cinquanta persones però n'hi podia haver hagut moltes més amb una mica de promoció prèvia.

En tot cas, m'alegro que es faci un acte d'aquest tipus davant de l'estàtua d'en Manelic i tant de bo això no sigui un bolet. El lloc es va mencionar en els mitjans com a Jardí de les Estàtues o de les Escultures, no es va recordar en cap moment que havien estat els Jardins d'en Manelic i que en èpoques passades havien acollit actes culturals diversos.

Pel que he llegit, la filla de Benet i Jornet va protestar en algun moment dels homenatges previstos a escriptors que havien mort durant la pandèmia, autors en castellà, per cert, en comparacio amb l'oblit de la mort de Benet. Sembla que l'ajuntament va entomar la crítica i el repte i va programar aquest acte institucional i amb molt 'bon rotllo', que diuen.

Tenir fills o nebots que et reivindiquin és una sort per al record i la posteritat. En tot cas em sap greu no haver sabut d'aquest homenatge abans ja que hauria tornat a Montjuïc i a contemplar en Manelic, malgrat que ja no sigui el titolar dels jardins que foren seus. I segurament molta gent del Poble-sec, barri veí del d'origen del dramaturg, m'hauria acompanyat.